søndag 15. januar 2012

Sri Racha - Familietur

Forrige helg så dro jeg til min onkel og hans familie som bor ca 2 timer unna Bangkok. Sammen med meg kom min tante, også min svigertante og min fetter. Vi spiste sammen, og snakket om mitt opphold her i Thailand og mine forventninger. De er veldig grei, men også veldig slitsomme. Jeg prøver å forklare hvorfor jeg vil bo aleine, hvorfor jeg vil være med mine venner i helgene og at jeg kommer til å reise vekk fra Bangkok til andre steder i fritiden. Men de forstår ikke. De vil helst være med meg hver helg, 24/7 hvis de kunne. Det er veldig slitsomt å hele tiden måtte forklare seg. Vi har vår kultur og de har deres. Men problemet er at jeg klarer å forstå at en jente i 20-årene har lyst å feste,reise og være venner, mens de mener at en 20år gammel jente burde prioritere skole og familie.... 

Får finne ut hvordan jeg skal si at et besøk i måneden er nok for meg uten å fornærme de. Tror det er mission impossible. Pluss de sier jeg er tjukk. Men når jeg ikke er sulten så klikker det nærmest for de og tvinger i meg mat. What to do?



Vi spiser samlet på gulvet. Mange retter så tar du litt av hver. Nesten som tapas. Samme konsept.

Ungene fikk gaver.

Mine to inngifte tanter. 

Sengen min. Et lite teppe på gulvet, en pute og et teppe til å ha over deg. Og en vifte. Så jeg fikk 100 myggstikk. Ser ut som blemmer.


Ris fra mine besteforeldre i nord.

Lotus


Kokosnøtt

Urtehagen deres. De dyrker alt selv, kjøper ingenting på butikken. 

Banantre

Helikopteret falt i smak


Familiebilde






1 kommentar: