onsdag 4. januar 2012

Housing tour!

Idag var det arrangert visning med Thammasat. Jeg hadde ikke fått sove mye om natten pga jetlag så jeg stod opp klokken 05. Det ble litt titting på thaitv og thaimusikkvideoer, før jeg dusjet og begynte å gjøre meg klar for dagen. 
Jeg dro bort til Thammasat to timer før vi skulle møte så jeg hadde god tid til å gjøre meg mer kjent i området, også gikk jeg bort til Sanam Luang. Det er kongeplassen, en stor grønn lunge midt i Bangkok. Det er her alle de kongelige seremoniene tar sted. Den ligger rett ovenfor Thammasat, så tenker jeg kommer til å gå der noen ganger for å lese i litt stille og vakre omgivelser. 

Vi fikk se noen forskjellige condos, dorms og leiligheter. Men alle var enig at Amarin Mansion(hvor jeg bor nå) var det som var finest for prisen. Så de fleste booket leilighet rett etter visningen. Imorgen skal jeg til Teerin Mansion for en liten visning, for det står mellom Teerin og Amarin. 

Jeg ble kjent med mange idag, og det virker som de fleste er fra USA/Canada. Virker som veldig greie folk. Vi prøvde å finne noe å spise sammen men tydeligvis var alle gatebodene dratt hjem for dagen :( 

Ellers har jeg vært hjemme i leiligheten siden. Fått sett litt på tv, lest blader og slappet av.
Jeg tenkte å gå på shopping på et senter, men ble for slapp.

Imorgen er det visning hos Teerin kl.08, utsjekking fra Amarin kl. 12, og uniformsshopping kl.1330! Etterpå tenkte jeg shopping også møte kanskje en venn fra Norge!





Wat Phra Kaeo i bakgrunnen der

De vannet gresset når jeg var der

Pridi Banomyong - grunnleggeren av Thammasat



1 kommentar:

  1. åå spennende blogg!!! :D D virke som du har d bra da? og artig me så my nytt! Glede mæ t å les mer :D <3 <3 <3 ps tannkremen hørtes ekkel ut! haahah

    SvarSlett